(( منتديات منت قرين Mint Green ))

الرئيسيةمكتبة الصوربحـثالتسجيلدخول
سبحان الله الحمدلله لا اله الا الله الله اكبر اللهم صلى على سيدنا محمد استغفر الله العظيم واتوب اليه سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

شاطر | 

تفسير حلم الثلج وشجرة الورد

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
yoyolola11
عضو فعال
عضو فعال

انثى
المساهمات : 379
المهـنـة :
الهوايه :
مزاجك :

مُساهمةموضوع: تفسير حلم الثلج وشجرة الورد   السبت يونيو 21, 2014 9:13 pm

اختى متزوجة وحامل فى ولد ان شاء الله وانا فى صاحبة امى قايلة على عريس لية بس لسة مقعدناش مع بعض وجدتى وجدى عايشين الحمد لله وجدتى تعبانة وحلمت انهاردة ان انا واختى وجوزها عند جدتى وواقفين فى الشارع علما بان جدتى فى الدور الارضى ولما كنا وقفين فى الشارع كانت فى فى الشارع ثلج ابيض مغطى الارض وشجرة كبيرة وطويلة اوى وفيها ورد وكلها ورد وانا قطفت وردة واعطتها لامى وكان المنظر جميل جدا ودخلت الاوضة عند جدتى وجدت ايضا شجرة ورد جميل وخرجت تانى الشارع وسالت امى وقلت لها(ازاى اغرس شجرة وتطلع وتطرح ورود )وسالتها ايضا ةقلت لها(مش لو القيامة قامت وبايدى انى اغرس زرعة فاغرسها)فامى قالت لى نعم وبعدين وانا فى الشارع اعطى لى جوز اختى قصاد اختى اعطى لى قطعة بسكويت بس مكنتش مسكرة اوى كان السكر فيها بسيط جدا بس فى نسبة سكر بسيطة وخدت منها قطمة بسيطة  وبعدين عجبتنى وشكرت جوز اختى وبعدين انا اعطيت لاختى باقى البسكويت لان انا كلت قطعة بسيطة واعطيت لاختى الباقى وقولت لاختى انتى بئة تاكلى الباقى دانتى الخير والبركة بس معرفش قولت كده ليه وبعدين خدتها منى بس كانت زعلانة شوية بس معرفش من ايه بس خدتها وبعدين انا وجدت حفر بسيطة فى الارض وجمبها ثلج ومسكت الثلج بيدى وحطيت الثلج فى الحفر البسيطة دى واتغطت الحفر دى بالثلج وكنت فرحانة وجوز اختى واختى بيقولو عايزين نخلى بالنا من الشجرة الورد دى عشان الورد ميتساقطش والورد فى الشجرة تساقط شوية بس مش كل الورد بعضه فقط  وانا خفت انه يضيع كله بس الحمد لله مضعش كله  وخلص الحلم على كده .
Admin
مدير المنتدي
مدير المنتدي

ذكر
المساهمات : 10184
المهـنـة :
الهوايه :
مزاجك :

مُساهمةموضوع: رد: تفسير حلم الثلج وشجرة الورد   الأحد يونيو 22, 2014 2:24 am

خير ان شاء الله
تفسير الحلم
الثلج دليل على الشفاء من الامراض
قال صلى الله عليه وسلم : اللهم اغسلنا بالماء والثلج والبرد
وقال تعالى: هذا مغتسل بارد وشراب
ان شاء الله تتعافي جدتك من مرضها

اما الورد الجميل وانك بتسالي امك ازى تزرعي شجرة تطرد ورد
قال تعالى: الم ترد كيف ضرب الله مثلا كلمة طيبة كشجرة طيبة اصلها ثابت وفرعها في السماء
عليكم بتالخفيف عن جدتك بالكلام الطيب والفأل الطيب ،، فهو علاج من نوع اخر

وايضا كبار السن دائما يكونوا اصحاب فضل وبركة،، عليكم باخراج صدقة عن جدتك بنية الشفاء
قال صلى الله عليه وسلم: الصدقة تدفع البلاء
وقال ايضا: داووا مرضاكم بالصدقات

اما الغرس >> فهو التصدق عن جدتك 

والبسكوت و سد الحفر بالثلج >> زوال التعب والمشاكل عنكم جميعا وعن جدتك ، ان شاء الله
والله اعلم

تفسير حلم الثلج وشجرة الورد
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1